close

歌詞的間諜,像禪修的Monkey mind
當紛亂如猴子般亂跳的念頭來了
只需要觀照這樣的念頭(間諜)
讓他如水一般流過,如雲被風吹過
接受這樣的感覺
如歌的最後感到福至心靈


I awake to find no peace of mind
我意識到我心靈無法平靜
I said, "How do you live as a fugitive
我說:你怎可以活的像個逃犯
Down here where I cannot see so clear?"
在這或任ㄧ處 我都無法看清現實
I said, "What do I know
我說 :我到底明瞭了什麼
Show me the right way to go"
請指引我ㄧ個正確的方向


And the spies came out of the water
然後間諜們從水底出現
But you're feeling so bad 'cause you know
但你情緒低落 因為你知道
That the spies hide out in every corner
間諜無所不在 
But you can't touch them no
但你無法觸及他們
'Cause they're all spies 
因為他們是間諜
They're all spies
全是間諜


I awake to see that no one is free
我意識到沒有一個人是自由的
We're all fugitives
我們全是逃犯
Look at the way we live
看看我們的生活方式
Down here I cannot sleep from fear no
在這連入睡都覺得恐懼
I said, "Which way do I turn?"
我說:我該在哪兒轉彎
Oh I forget everything I learn
喔 我忘了我學的每件事


And the spies came out of the water
他們躍出水面
And you're feeling so bad 'cause you know
但你情緒低落 因為你知道
That the spies hide out in every corner
間諜無所不在
But you can't touch them no
但你無法觸及他們
'Cause they're all spies 
因為他們是間諜
They're all spies
全是間諜


And if we don't hide here
如果我們不躲藏
They're gonna find us
他們會找到我們
And if we don't hide now
如果現在不躲起來
They're gonna catch us where we sleep
他們會趁我們在睡夢中抓住我們
Ah and if we don't hide here
如果我們不躲藏
They're gonna find us
他們會找到我們


And the spies came out of the water
間諜們躍出水面
But you're feeling so good 'cause you know
但你心情愉悅 因為你知道
That those spies hide out in every corner
間諜無所不在
They can't touch you, no
你無法靠近他們
'Cause they're just spies
因為他們叫間諜

 

arrow
arrow

    Petite Moon 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()