寓意很深的歌詞
                        常忍不住想 
            Chris 肯定有顆深邃的心靈
             
                       我努力的理解
                     用我的思考方式
                     去解釋這首歌詞
              人生若有這樣的靈魂伴侶
                  朋友或愛人 何其有幸
 
You cut me down a tree
你為我砍下一顆樹
And brought it back to me
將它帶來給我
And that's what made me see
為了證明給我看
Where I was going wrong
我走在歧途上
You put me on a shelf
像是要把我框架住
And kept me for yourself
將我留在你身旁
I can only blame myself
我只能責怪自己
You can only blame me 
將過錯歸咎於我


And I could write a song
我寫首歌
A hundred miles long
文思泉湧能綿延百哩
Well, that's where I belong
是的 那是我的歸屬
And you belong with me
而你一路相伴
And I could write it down
我將之寫下
Or spread it all around
讓他名揚四方
Get lost and then get found
從中迷失再找回自我
Or swallowed in the sea
或又讓自己被繁華世界的潮水吞噬

You put me on a line
你告訴我人生的方向
And hung me out to dry
但我內心陷入掙扎與困境
And darling that's when I
親愛的 那是當我
Decided to go to sea
決定隨波逐流的時候

You cut me down to size
你讓我回到真實的我
And opened up my eyes
讓我用心看世界
Made me realize
讓我瞭解
What I could not see
我從不曾思考的面向

And I could write a book
我會寫本書
The one they'll say that shook
讓世人為之震撼
The world, and then it took
這個世界  
It took it back from me
從我而出的將回歸於我
And I could write it down
我將之寫下
Or spread it all around
讓他聲名遠播
Get lost and then get found
從而迷失再找回自我
And you'll come back to me
你永遠在我身旁
Not swallowed in the sea
讓我別被繁華世界的潮水吞噬

Ooh, ooh

And I could write a song
我寫首歌
A hundred miles long
能綿延百哩長
Well, that's where I belong 
是的 那是我的歸屬
And you belong with me
而你一路相伴

The streets you're walking on
你行走的街道
A thousand houses long
有成千萬戶人家
Well, that's where I belong
是的 那裡才是我的歸屬
And you belong with me
而你一路相隨
Oh what good is it to live
這樣的存在多美好
With nothing left to give
毫無保留的給予所有
Forget but not forgive
不僅僅只是原諒而是將過錯完全遺忘
Not loving all you see
不單單只愛一切表象

Oh the streets you're walking on
你行走的道路上
A thousand houses long
有成千萬戶人家
Well that's where I belong
那是我的歸屬
And you belong with me
而你一路相伴
Not swallowed in the sea
讓我別被繁華世界的潮水吞噬

You belong with me
你一路相伴
Not swallowed in the sea
讓我別被繁華世界的潮水吞噬
Yeah, you belong with me
是的 你一路相隨
Not swallowed in the sea
讓我別被繁華世界的潮水吞噬
arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 Petite Moon 的頭像
    Petite Moon

    美麗人生 Life is Beautiful

    Petite Moon 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()