close

很棒的一首歌

為生命啟動心靈的鑰匙

創造不同的奇蹟

 

[Chris Martin:]

My father said never give up son

我父親對我說過:親愛兒子永不放棄

Just look how good Cassius become

看看西烏斯 默汗默德 甘地 和尼爾森

Muhammad, Mahatma, and Nelson

成為了多棒的偉人

Not scared to be strong

永遠別害怕變得更堅強 

Now you could run and just say they’re right

現在你能盡情奔跑只需要說他們是對的

 

No I'll never be no one in my whole life

我絕不會讓此生默默無名

Or you could turn and say no wait they're wrong

或者你可以轉身然後說別等待他們是錯的

And get to keep on dancing all life long

在接下來的人生盡情舞動揮灑

 

My father said never give up son

我父親對我說過:親愛兒子永不放棄 

Just look what Amelia and Joan done

看看艾密麗亞聖女貞德的作為

Or Rosa, Teresa their war won

或是羅莎,德雷莎修女贏得的掌聲

Not scared to be strong

永遠別害怕變得更堅強

 

Now you could run and just say they’re right

現在你能盡情奔跑只需要說他們是對的 

No I’ll never be no one in my whole life

我絕不會讓此生默默無名

Or you could turn and say no wait, they’re wrong

或者你可以轉身然後說別等待他們是錯的

And get to keep on dancing all life long

在接下來的人生盡情舞動揮灑

Yeah you could be someone special

是的 你能成為特別的人 

You've got bright in your brains and lightning in your veins

你可以將人生的光明面放進腦海裡如閃光般融入血液

You'll go higher than they've ever gone

你將達到ㄧ個從未觸及的高度

In you I see someone special

在你體內 我見到ㄧ個特別的靈魂

You've got fire in your eyes and when you realize you'll go further than we've ever gone

你的雙眼炯炯有神當你明瞭將前往從未去過的地方

Just turn it on

啟動心靈的鑰匙

 

[Big Sean:]

 

Look I paid my intuition I couldn't afford tuition

看我曾憑直覺行事卻無法承擔代價

My funds was insufficient, it felt like I'm in prison

我所有的ㄧ切貧乏 感覺如同困在監牢 

Until I realized I had to set my mind free

直到我明瞭只有讓心靈真正自由

I was trusting statistics more than I trust me

我曾相信統計數據勝過相信自己

Get a degree, good job, 401k, but I’m trying to turn k’s to m’s, what does it take?

拿到學位 得到好工作 月入401k,便成百萬富翁 

但意義何在

And maybe I could be the new Ali of music prolly

也許我能成為音樂界的阿里

Instead of doing it just as a hobby like these boys told me to

不用特別努力追求  只需依尋熱忱所在  如那些男孩們ㄧ般

I guess you either watch the show or you show and prove

你能做一位觀眾或是證明自己也能完美演出

Prove it to them or you prove it to yourself but honestly it's better if you do it for yourself

向世人證明或告訴自己我做得到 

但說真的人生的ㄧ切只為了自己

Never complacent till we hit the oasis

到達綠洲前永遠別覺得自滿

One life don't waste it feel my heart races, success I taste it, ah

別虛度短暫的人生 感覺心跳加速 品嚐成功的果實 

Ah we on the verge of getting every single thing that we deserve

每一件想要的東西皆垂手可得

 

[Chris Martin:]

 

Yeah you could be someone special 

是的 你能成為特別的人 

You've got fire in your eyes I see heaven inside you'll go further than we've ever gone

我看見天堂就在火焰般的雙眼中

你將前往我們從未去過的地方

In you I see someone special

我看見在你之中那個特別的靈魂

You've got bright in your brains you can break through those chains you'll go higher than we've ever gone

你的心靈透亮 你能擺脫束縛

你將達到ㄧ個從未觸及的高度

Just turn it on

啟動心靈的鑰匙


In you I see someone special

我看見在你之中那個特別的靈魂 

Don't go to war with yourself

別跟自我糾結

Just turn, just turn just turn it on and you can't go wrong

只要啟動心靈的鑰匙

就絕對不會錯

arrow
arrow

    Petite Moon 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()